niedziela, 10 lutego 2013

Ciemne szminki- jak nosić, jak nakładać i dla kogo się nadają

www.10feet.nl


Niech usta mówią same za siebie! Przeważnie mocno podkreślone usta idą w parze z prostym makijażem oczu. Istnieje zasada malowania wyrazistych oczu lub ust. Oczywiście można ją złamać, pod warunkiem, że celowo i umiejętnie.

Pamiętać trzeba o zdefiniowanych, zadbanych brwiach i wyrównaniu koloru skóry z lekkim konturowaniem kości policzkowych. Jeśli nie możesz znieść myśli, że użyjesz jedynie tuszu, to daj na powiekę neutralny cień brązowy ze trzy odcienie ciemniejszy od skóry.

Ciemne usta i mocne lub ciemne oczy, mogą korespondować pod warunkiem, że strój też jest w pewnej konwencji. Makijaż retro, lata 20te, pin up girl, gothic, rock, w stylu "zmierzch". Możesz więc bawić się swoim wyglądem- to tylko makijaż - to się zmywa;)  

Nikt jednak nie chce efektu karykaturalnego. Nie chodzę do parku przestylizowana. 
Niedaleko mnie mieszka znana choreografka, która zawsze jest barwnie ubrana i mocno wymalowana, a na emeryturze jest od dawna. Widać jednak, że jest to jej styl, że cała taka jest, i nie ma się wrażenia, że jest przebrana. Widzę idąc ulicą niejednokrotnie dziewczyny tak wystylizowane, że makijaż zgrzyta z ubiorem i osobowością. W zamierzchłych czasach i mnie się to zdarzało. Dziś wiem co do mnie pasuje i lepiej sobie z tym radzę. 
Tymczasem propozycje użycia ciemnych szminek. 

 http://theglamcollective.com/blog/2012/5/29/look-spotlight-on-dark-lips.html


 
 www.examiner.com



 http://en.louloumagazine.com/beauty/daily-obsession-beauty/dark-lips-at-alviero-martini-fallwinter-2012


Dodatkowa funkcja : Wygłaszasz referat, prowadzisz szkolenie? Ciemne kolory zwrócą uwagę słuchaczy na usta..


W zasadzie ciemne kolory szminek są uniwersalne w doborze bez względu na wiek, szczególne te w odcieniach czerwonobrązowych, bo pasują dla każdego typu karnacji. W zasadzie też każda firma, nawet najtańsza  ma spory wybór ciemnych odcieni.

www.arizonafoothillsmagazine.com

 tumblr.com 

Jedyny mankament to to, że ciemne usta mogą być trudne do zrobienia i trudne do utrzymania .. Ale te triki pomogą Ci przy nich i przy czerwieniach.
Przed malowaniem nie zapomnij użyć balsamu do ust, najlepiej wcześniej. Jeśli przed samym malowaniem to upewnij się, że usunęłaś nadmiar balsamu.

Przypudruj usta transparentnym pudrem lub nałóż nieco podkładu. Można też użyć bazy pod makijaż.

Jeśli używasz konturówek, obrysuj usta, jeśli nie obrysuj pędzelkiem na który nabierasz szminkę.
Ważne aby zaczynać od kącika ust.
Wiele razy spotkałam się z tutorialami odwrotnymi. Obstaję przy swoim z prostej przyczyny. Przy idealnych ustach to niemal wszystko jedno jak sie maluje, ale przy zwykłych ważne jest aby nie zrobić opadających kącików ust. Malowanie od zewnątrz wymusza taki ruch dłoni który temu zaradzi:)
Druga ważna rzecz to nie naciągać warg, bo gdy wrócą do normalności, gdzie niegdzie warstwa szminki będzie za gruba.

Wypełnij usta szminką. Można to zrobić pędzelkiem. Ja polecam syntetyczny, śliski- łatwo utrzymać w czystości i łatwo go prowadzić
Drugi sposób to wklepywanie szminki opuszkiem serdecznego palca:)

Teraz można odcisnąć nadmiar szminki w chusteczkę i powtórzyć wypełnianie kolorem.

Lekko przypudrować .

Można nad ustami pojechać neutralnym korektorem- poprawi to rysunek ust. No i czasem podziała jak gumka do mazania.

Można na środek warg dać kropkę koloru jaśniejszego lub błyszczka co optycznie sprawi, że usta wydadzą się pełniejsze.

Może dla początkujących takie porady będą przydatne, bo dla starych wyjadaczek blogowo kosmetycznych to nie nowinki;)

Macie w kosmetyczce  chociaż jedną ciemną szminkę?


Pin It

18 komentarzy:

  1. ciemne usta <3 moja miłość :) właśnie jestem na etapie szukania mega ciemnego bordo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty robisz tak piękny makijaż oczu że ach. Szczególnie ten ostatni, imprezowy:) Ale i z podkreślonymi ustami będzie uroczo.

      Usuń
  2. Mamy! Mamy! :) Chociaż nie powinnyśmy, bo mamy trochę za wąskie, ale tam. Powiedzmy, że "młodość" musi się wyszaleć ;)

    Jak pięknie na piątym zdjęciu kolor pomadki koresponduje z kolorem oczu. Mniam. Nawet jeśli podrasowane w programie graficznym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. * za wąskie usta, ofkors

      Usuń
    2. To blogerka i raczej nie podrasowane zdjęcie, ja też nie mam ust Angeliny;)

      Eh młodość!

      Usuń
  3. Lubię ciemne szminki, tyle że moim znakiem rozpoznawczym są moje oczy :-) Nie mniej jednak czasem łamię zasady i łącze oczy z ustami :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. mam kilka ciemnych kolorow ale nie siegam po nie czesto. zwykle podkreslam bardziej oczy, na ciemne oczy i usta pozwolic sobie nie moge, bo do tego trzeba jednak miec ladna cere. z moimi nieprzyjacielami na twarzy musialabym tone podkladu i korektora nawalic, a tego nie lubie. niemniej jednak bardzo podobaja mi sie ciemne usta u innych:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ooo dzieki, nie słyszałam o tym piesku co za wstyd ale teraz już wiem :)
    Hmm podobają mi się takie szminki ale ja w nich raczej dobrze nie wyglądam
    zresztą ja rzadko maluje usta

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniały efekt - ja się póki co nie odważyłam nawet na impezzkę ,
    ale generalnie - suuperr ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Polubiłam ciemne pomadki, nawet bardzo :) Od jakiegoś czasu bardzo chętnie sięgam po takowe i dobrze się z nimi czuję. Od zawsze stawiałam na mocno podkreślone oczy, ale kiedy wybieram usta to oczy są stonowane i odwrotnie. Lubię się dobrze czuć we własnej skórze, bez efektu przerysowania.

    OdpowiedzUsuń
  8. ja nie mam zadnej ciemnej pomadki- wole bezpiecznie w jasnych blyszczykach :)

    ale na zdjeciach bardzo mi sie podoba :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja niestety takiej nie mam,ale podoba mi się max taki kolor. Ale mi się wydaje,że mam za małe usta na takie kolory:(

    OdpowiedzUsuń
  10. ja nie mam ciemnej szminki z prawdziwego zdarzenia, ale sobie kiedyś sprawię :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam jedna ciemna, używam jej jak chce wyglądać starzej ;-) nie umiem się malować intensywnymi kolorami pomadek

    OdpowiedzUsuń
  12. Podobają mi się takie mocno ciemne usta z podkreślonymi oczami, jeśli oczy są tylko z tuszem to jakoś tak smutno to wygląda dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  13. This creates a lovely sophisticated look with added drama! Love it :)

    ★♡ S/S 2013 Jewelry Trends with Favordeal (^_^) ♡★
    Celebrate Polyvore's 6th Year with Favordeal Jewelries
    Happy 6th Year to Polyvore too!

    ★♡ Ongoing Giveaway (^_^) ♡★
    Ice Goddhez x ROPE Accessories Valentine Giveaway #ChaiChenGiveaways
    ... new giveaway, new sponsor, new shop! 'Til Feb. 15 Only!!!

    ❤ ~Chai
    http://chenmeicai.blogspot.com
    http://www.facebook.com/ChaiChenPage

    OdpowiedzUsuń
  14. Słuszne uwagi! Bardzo mi się nie podobają takie szminki, kiedy oprawa oka jest zbyt jasna, więc przychylam się do ostrzejszego (ciemniejszego) zarysowania brwi i policzków. Kiedyś nawet miałam taką jedną, jednak nie mogłam sama do siebie się przyzwyczaić i odeszła w inne ręce :) Jednak na załączonych przez Ciebie zdjęciach - jest piękna!

    OdpowiedzUsuń
  15. Wszystko jasne i pięknie, tylko koniecznie trzeba dodać, że ciemna szminka a jeszcze o zgrozo matowa pomniejsza usta, przez co osoby z już małymi ustami (szczególnie wąskimi) powinny sobie ją odpuścić.

    Ja sama znam pewną osobę o 2 szparkach malującą usta dość ciemną szminką, i uwierzcie mi dziewczyny wygląda to nie dobrze.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...