niedziela, 6 stycznia 2013

Ideał urody oraz jak sprawdzić proporcje twarzy.

Jak wyznaczyć ideał urody oraz sprawdzić proporcje twarzy, część pierwsza.
Dziś publikuję część artykułu z mojego bloga o Chinach. Jest to pierwsza część wprowadzająca do dalszych rozważań o urodzie w teorii na tym blogu, mam nadzieję, że Was zainteresuje ciąg dalszy bo nie mam pewności czy to trafiony pomysł.
  Idealne twarze według wyliczeń koreańskiego chirurga plastycznego Seung Chul Rhee
http://www.asianoffbeat.com/photos/worlds-most-beautiful-face_5477.jpg
źródło:asianoffbeat.com
Znamy z psychologii sposób na odnalezienie pięknej twarzy- jako wypadkową i uśrednioną każdą cechę, z dużego zbioru zdjęć. Ta idealna twarz wydaje się każdemu z oceniających znajoma oraz przyjazna i nie jest idealnie symetryczna. 
Koreańczyk zaś zrobił "wypadkową" z ładnych twarzy;)- to nowatorskie podejście do tematu. Mnie kaukaska idealna kobieta się podoba, a Wam? 

Poniżej zaś sposób nakładania maski dla oceny wahań w symetrii twarzy.
To tzw Marquardt Beauty Mask.

  http://www.vali.de/wp-content/uploads/phimask2.png 
http://www.vali.de
Symetria ma oczywiście związek z matematyką i sztuką. Powyżej twarz ujęta w maskę Phi. Można by sprawdzić na swoim zdjęciu gdzie nam symetrii brakuje i dyskretnie makijażem oszukać wzrok patrzących;)

Można się tym pobawić pamiętając, że każdy jest piękny, że ideały są nudne. Według badań naukowych 100%  symetrii twarzy wprowadza taki niepokój, że prawdziwie idealna w odbiorze twarz ma 95% symetrii i taka jest akceptowalna.

A skoro wraz z rosnącą sympatią do człowieka rośnie według nas jego atrakcyjność, więc ideały ideałami, a my spieszmy rozwijać się wewnętrznie i kochać innych. Dokładnie takimi jacy są.
Pin It

16 komentarzy:

  1. Zgadzam się z ostatnim stwierdzeniem, że 'wraz z rosnącą sympatią do człowieka rośnie według nas jego atrakcyjność' Niestety akurat matematyka przegrywa, gdy po prostu z kimś nam się dobrze rozmawia i przebywa duży nos czy wystająca broda przestają mieć znaczenie :)Mój 'parter':D... w ogóle na początku mi się nie podobał :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całe szczęście, że rozum i "szkiełko" nie kieruje naszymi odczuciami... Są ludzie z którymi po prostu miło jest przebywać.
      A ten co zyskuje wraz z upływem czasu warty jest zatrzymania;)

      Usuń
  2. Calkowicie sie zgadzam, symetria jest przereklamowana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hy, fakt.
      W tym samym czasie czytałyśmy wzajemnie blogi;)

      Usuń
  3. jakby każdy miał taką idealną twarz byłoby strasznie nudno! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słusznie.
      Widzę, że u Ciebie na blogu nudno nie jest;)

      Usuń
    2. u Ciebie też nie, korzystałam z Twojego wpisu zastanawiając się "Ewa, czy Jillian?" :)

      Usuń
  4. e tam, nie mam mojej;p za ładne te buziuchny... poza tym co za różnica kto jak wygląda - liczy się jaki jest! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mojej też nie;)
      Zgadzam się, uroda wredoty nie uratuje
      :*

      Usuń
  5. Nie ma czegoś takiego jak idealne :-) Każdego ideał będzie inny i nawet jeśli wyliczymy właściwe proporcje, to nie oznacza, że będzie taka twarz naszym ideałem :-) Piękno jest w oku patrzącego, prawda? :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam ostatnio o renesansowych i antycznych proporcjach idealnych. Nie było tam aż tak skomplikowanych siatek, ale zgadzam się, że coś w tym jest - w pewnych proporcjach, jakie uważane są za ideał w określonych kulturach i w symetrii.

    OdpowiedzUsuń
  7. ja mam najbardziej asymetryczną twarz ever i dobrze mi z tym :D

    OdpowiedzUsuń
  8. na sesji zdjęciowej tak było zimno (pan "fotograf" nie palił w pracowni żadnym źródłem ciepła w zimie) i tak się trzęsłam z zimna az wściekł się że nigdy w życiu nie widział dwóch oczu rożnej wielkości :) A ja po prostu starałam się zębami nie szczekać:D

    OdpowiedzUsuń
  9. Asymetria jest nudna bo nie wyróżnia cię z tłumu, im bardziej jesteś symetryczna i masz mniej wyróżniających cię szczegółów, tym bardziej znikasz.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...