piątek, 11 stycznia 2013

Jak dobrać mineralny podklad jeśli chodzi o odcienie

Jak oswoić kolory podkładów mineralnych? Może nie jest to aż takie trudne:)

Kiedy wchodzimy do sklepu internetowego, gdzie nie można pomacać próbek, sprawdzić kolor na ręce i ukazuje się około 60 odcieni podkładu to odruch ucieczkowy jest zrozumiały.

Jak więc w takiej ilości odnaleźć kolor dla siebie? Firmy mineralne idą naprzeciw klientowi i przeważnie za próbki płacimy niewielką kwotę, bądź same koszty przesyłki. Zwykle to 3 produkty. 3 z 60 to nadal dużo możliwości...

Aby zawęzić poszukiwania musimy wiedzieć, że podkłady mineralne są pogrupowane według odcieni skóry. W poszczególnych grupach są ułożone od najjaśniejszego do najciemniejszego.

Znajdziemy jedną lub dwie przypuszczalne grupy oraz poziom jasności i już mamy z pięć kolorów do wyboru. 

Przeważnie ma się to tak:

Kategorie podkładów ze względu na kolor:

Warm to ciepła, brzoskwiniowa, rumiana cera.
Golden to ciepła, żółtawa, złota cera.
Cool to chłodna, różowawa cera.
Beige to neutralnie beżowe kolory, cera delikatnie złotawa lub różowa.
Buff to neutralne kolory, naturalne beże, czasem nieco ziemiste, bez złotych i różowych tonów.
Olive to cera żółtawa z zielonymi tonami.

Poziom jasności:

Najjaśniejsze poziomy czyli pierwsze, czasem drugie nazwy z danej kategorii  - tak jasne że nie uświadczysz podobnych w drogeryjnych podkładach- idealne dla bladolicych, które nie mogą dobrać nic z dostępnej stacjonarnie kolorówki.
Najciemniejsze poziomy, czyli ostatnie dwie nazwy z danej kategorii to dla mocno opalonych karnacji lub skóry z wyraźnymi etnicznymi tonami.
Średnie poziomy to trzy pośrodku przeważnie. I jak w drogerii: jasny, średnio jasny, średni.

Prościej, mam nadzieję. 

Z doświadczenia wiem, że najtrudniej jest kobietom określić tony,stąd pomysł by dla ułatwienia dać zdjęcia kobiet w danej kategorii (o różnym poziomie jasności). Mam nadzieję, że pomogłam. 

Kategoria warm: 


mobini.pl
 thecinemasource.com
 everguide.com.au

Kategoria Golden: 

 trashionista.com
 celebrityare.blogspot.com

Kategoria Cool: 

 thewatchery.blogspot.com

 fanpop.com

 stylove.wordpress.com


Kategoria Beige:
 3dwallpaper2013.blogspot.com

theplace2.ru

foxfashionnews.blogspot.com

wordominator.wordpress.com

Kategoria Buff:
celebritywallpaperbase.com

crushable.com

 fanpop.com
 geektyrant.com


Kategoria Olive: 
 ouchpress.com

 liberty-music.ru
blogs.wsj.com


mobini.pl

 pudelek.pl

Mam nadzieję, że już będziecie umiały umieścić kolor karnacji w odpowiedniej grupie kolorystycznej:)

Dużo prób podjęłyście przed znalezieniem idealnego odcienia czy to przed Wami dopiero?
    Pin It

    35 komentarzy:

    1. Świetny post, choć na mnie chyba najlepiej wyglądają jasne podkłady Warm, a rumiana nie jestem (jeśli nie liczyć problemów z naczyńkami ;-)).

      Czasem się zastanawiam, czy na pewno mam dobrze dobrany kolor. Aż bym Ci się pokazała, bo pamiętam, jak dobierałaś dziewczynom kolory na podstawie zdjęć. ;-)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Widocznie masz brzoskwiniową cerę, ja ten odcień skóry lubię choć nie posiadam;)

        O, to miłe, że pamiętasz. Jeśli chcesz to ślij maila ze zdjęciem. Dla mnie to wyróżnienie. Zatrzymam je dla siebie. Jakby co to kawałek szyi niech się na nim też znajdzie.

        Usuń
    2. Świetna notka, aż przypomniały mi się początki zabawy z minerałami i te próby nie tylko dopasowania koloru ale też i formuły.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Mnie też właśnie się te początki przypomniały, walizkę próbek każda miała.. I te bezinteresowne wymiany, odsypki...

        Usuń
    3. Świetny post,bardzo dobrze,że zobrazowałaś go zdjęciami. Zawsze mam trudność z dobraniem odpowiedniego podkładu. Obecnie używam warm i jest ciut dla mnie za ciemny,więc dodaję jaśniejszy puder i lepiej to wygląda.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Miło mi. Ja czasem mieszam zbyt ciemny podkład z odrobinką jaśniejszego proszku.
        Uważam, że to świetny pomysł z tym jaśniejszym pudrem.

        Usuń
    4. Fajny post.
      Ja ciągle jestem 'przed' wyborem, ale muszę przyznać, że dzięki Twoim informacjom jestem już o krok dalej :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Ja jestem fanką minerałów więc trzymam kciuki żeby Ci przypadły do gustu jak już znajdziesz kolor.

        Usuń
    5. Ja to nadal jestem zakręcona jak słoik. Oczywiście, najłatwiej odróżnić skrajne przypadki, ale wiele jest dla mnie niejednoznacznych.
      Na przykład w Twoim zestawieniu moje wątpliwości budzą Alba, Holmes, Zeta-Jones...
      Czuję się jak daltonistka XD

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Oj tam, w zasadzie chodzi o wybijające się tony. Szkopuł też w zgraniu z szyją, czasem się dobiera pod jej kolor a czasem pod policzki. No i opalenizna zmienia grupę. Ja z buff robię się warm:)

        Usuń
      2. PS Twoje makijaże udowadniają, że nie jesteś oraz dałaś mi fajny pomysł na post:P

        Usuń
      3. Ooo, jestem bardzo ciekawa, jaki to będzie post. :)
        Tak, właśnie, szyja wiele zmienia. Opalenizna tym bardziej.

        Nie chcę Cię tutaj nadwyrężać, ale myślisz, że jestem bardziej w stronę chłodu czy ciepła?

        Usuń
      4. O daltoniźmie oczywiście:)

        Myślę, że raczej chłodna jesteś, ale różnica karnacji między szyją a twarzą jest znaczna i trzebaby popróbować troszkę. Pomyśle o tym.

        Usuń
      5. Hm, czyli jednak. Dziękuję za podpowiedź. Będę dumać dalej.

        Usuń
    6. To ja mam prośbę, zajrzyj do mnie, zobaczy moje zdjęcia i powiedz, jak byś mnie sklasyfikowała :-D

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Zajrzałam, jaśniutka jesteś i stawiałabym na buff patrząc na zdjęcia z kremami BB na Twoim blogu ewentualnie cool jasny.

        Usuń
    7. Pastereczko genialny wpis :) ja ciągle myślałam, że jestem typ "cool" potem okazało się, że jestem "beige" choć i do tego bym się przyczepiła czy aby na pewno ;)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Ja tam jako cool Cię widzę i w makijażu u w ogóle;) Ale wiadomo co firma to firma więc i ja mam jak Ty, że w niektórych beig

        Usuń
      2. Pastereczko :* oczywiście też pamiętam jak dobierałaś odcienie :) dla mnie samej dobrałaś mi mój pierwszy podkład mineralny z everyday minerals :D sporo czasu minęło ;) teraz to człowiek dopiero może poszaleć :D wtedy kiedy my zaczynałyśmy z minerałami trudniej było o dostępność :)

        Usuń
    8. ja kieruję się zasadą - bez różowych tonów; myślę, że na początek warto wybrać bezpieczny neutralny buff, a potem wspinać się coraz wyżej

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Tak, jeśli "trupio" się wygląda w buff to widać co dalej zrobić

        Usuń
    9. Pastereczko, ja też pamiętam jak dobierałaś odcienie na wizażu :) Nadal nie umiem jednoznacznie określić kategorii kolorystycznej, ale najlepiej mi w warm'ach :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Och, to naprawdę miłe, ja też pamiętam Twój wkład w forum mineralne. WI miałaś świetnie dobrany kolor więc co tam kategorie;)

        Usuń
    10. Oj podziwiam, bo ja bym w życiu tych zdjęć do konkretnych kategorii nie umiała przyporządkować..

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Uczyłyśmy się tego z dziewczynami na własnych błędach nieraz. Poza tym jak wiesz praktyka czyni..

        Usuń
    11. Wow! Golden and beige! :)


      ★♡ Win $100 From SheInside (^_^) ♡★
      Early Pinkish Spring with SheInside.com
      ... By Creating SheInside Sets in Polyvore!

      ❤ ~Chai
      http://chenmeicai.blogspot.com
      http://www.facebook.com/ChaiChenPage

      OdpowiedzUsuń
    12. Pastereczko, fajnie pokazałaś różnice. Ja się mieszczę prawdopodobnie w gamie golden.

      OdpowiedzUsuń
    13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      OdpowiedzUsuń
    14. a ja nie mogąc w żaden sposób określić odcienia swojej cery, uznałam że sama sobie ukręcę podkład, dopasowując odcień poprzez nakładanie go co trochę na policzek i czekając aż nie będzie wdać smugi ;)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Niełatwe zadanie sobie zadałaś. Faktycznie test paskowy jest wymierny a i ukręcenie samodzielne tańsze. Daj znać jakie efekty!

        Usuń
      2. na razie to dopiero w tym tygodniu ukręciłam, więc dużo jeszcze powiedzieć nie mogę, ale przynajmniej wiem, że odcień się od szyi nie odcina... choć nazwać go nadal nie potrafię :)

        Usuń
    15. Kochana, zapraszam Cię na mega duże rozdanie na moim blogu :*

      OdpowiedzUsuń
    16. ciągle nie mogę zrozumiec jak to dobrac, ale na stronie Era Minerals znalazlam ciekawą opcję- wyszukiwarka dobierająca produkty do rodzaju cery,itd. Zaufałam jej i zamówiłam. Może którejś z Was tez się przyda.

      OdpowiedzUsuń

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...