sobota, 12 stycznia 2013

Jak inni widzą kolory na Twoim blogu- możesz sprawdzić za darmo

Kolory na blogu, szczególnie o temacie kosmetycznym lub o modzie, fotograficznym, czy artystycznym mają znaczenie. Tam gdzie mówimy o odcieniach barw, tam gdzie tony są ważne. Ale nie tylko te ze zdjęć, także te z tła i baza literowa, zakładki, banery i odnośniki. Poniżej pasek kolorów widziany normalnie i z wadą.

ackadia.com

W dobie szablonów do bloga i stron www przy prostych projektach graficznych nie zatrudniamy profesjonalistów. Skutkuje to oczywiście błędami. Ale nic to. Błędy są po to by się na nich uczyć. Ja sama mam już od dawna chrapkę na zmianę szaty graficznej, ale brak mi czasu i zapewne kilku umiejętności by skrystalizować i urzeczywistnić mój pomysł. Więc jest jak jest.

Możecie sprawdzić czy Wasze odnośniki i zakładki są widoczne dla wszystkich z wadą wzroku.  Służy do tego darmowe narzędzie online:

Mój blog wygląda tak w zależności od wady patrzącego. Tytuł, opis i karty są widoczne, estetycznie za to średnio mnie zadowala:


Ciekawe jak Wasze blogi, czy dla czytelników są widoczne wszystkie istotne szczegóły?

Post dedykuję Słomce, mojej muzie tego tematu ;)

Pin It

20 komentarzy:

  1. Twój blog mało się zmienia :D mój robi się taki... smutny.

    OdpowiedzUsuń
  2. Interesting! Nice to know my dear! I wonder how mine would fair hehe. :) Thanks for sharing! Happy weekend!

    ★♡ Win $100 From SheInside (^_^) ♡★
    Early Pinkish Spring with SheInside.com
    ... By Creating SheInside Sets in Polyvore!

    ❤ ~Chai
    http://chenmeicai.blogspot.com
    http://www.facebook.com/ChaiChenPage

    OdpowiedzUsuń
  3. Twój blog prawie wcale się nie zmienia, zaraz sprawdzę swój :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Parskłam.
      Nęłam.

      Muza upadła.
      Z Parnasu na głowę.

      A tak serio: to bardzo ciekawe i w ogóle chciałabym dowiedzieć się czegoś więcej o tym, jak takie wady wpływają na życie. Hmm. Ciekawe, czy w urodowej blogosferze jest ktoś, kto ma problem tego typu.

      Dziękuję za dedykację!

      Usuń
    2. Na przykład jak ktoś daje odnośniki do innych stron bez dodatkowego opisu to są niezauważalne, duży problem jest z odczytywaniem map, może zrobię zestawienie jakiś cieni jak się zmieniają. Nie znam osobiście nikogo z taką wadą wzroku.

      Proszę upadła muzo:P

      Usuń
  5. ciekawe, nigdy się nad tym nie zastanawiałam, mam przyjaciółkę dla której niebieski i zielony to ten sam kolor i po ltaach znajomości, już nie komentuję gdy mówi, że mam ładną niebieską bluzkę, a jestem w zielonej;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, możesz z koleżanką testować funkcjonalność blogów;)
      Pozdrowienia i dla Niej

      Usuń
  6. Świetny post! Nie miałam pojęcia, jak to jest widzieć świat z tymi wadami.

    Projektując strony staram się pamiętać o tym, że monitory różnie "widzą" kolory, dlatego szablony zwykle robię "minimalistyczne". Wystarczy, że zdjęcia i inne grafiki będą różnie widziane... ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twój blog jest bardzo funkcjonalny i przejrzysty, widać że przemyślany:)

      To fakt z tymi ustawieniami...

      Usuń
  7. oo też się nad tym nie zastanawiałam, mój dużo się nie zmienia, dalej jest czytelny:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...